Busungarnas fotoblogg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Emmy och Lina - 7 augusti 2012 10:11

Hej bloggen!

Just nu är jag faktiskt lite trött på vädret, trots det jag sa för några dagar sen. Fast liiite mysigt är det ju för nu så sitter jag och dricker te och kollar runt lite på olika bloggar   


Vad gör ni just nu då? Sitter och glor framför datorn förmodligen!

Min kompis Elin och jag chattade lite på fb igår, och hon är på Kreta just nu!

Det är så fuskit men jag tror att vi oxå ska resa bort nu i Januari-Februari, mamma och Henrik har pratat lite om att vi och mormor och Pelle ska till Gran Canaria.....

Men vi har varit där typ 3 ggr så det är inte direkt någon nyhet, menmen det skulle vara kul     Har ett favoritställe där som heter Monte Feliz (ett hotell) som vi har varit på 2 ggr


Nu ska jag åka till bibblan, som jag skrev i förra inlägget    Men först måste jag fixa lite saker, typ som och sminka meíg och fixa håret och lite sånt så att man ser någolunda bra ut för att åka ner till stan.

Pelle säger att vi bor ute på landet bara för att vi bor på Växjös typ största bostadsområde som ligger en bit från stan medans han bor nästan inne i stan på ett annat stort bostadsområde.


Sen när jag kommer tbx blir det lite till bloggande, tror jag   

Men nu måste jag gå.

Pözz pözz Emmy ;*

Av Emmy och Lina - 7 augusti 2012 09:14

Hej bloggen!

Idag vaknade jag tidigt, för en gångs skull   Vaknade av att mamma duschade och eftersom att mitt rum ligger vägg i vägg med duschen så lät det ganska högt. Detta var runt halv 8.


Menmen, har hunnit äta frukost och klä på mig och sånt och ska snart göra en kopp te och spela lite Paradise Life   


Ska sen oxå till bibblan för mamma reserverade två böcker till mig och henne i serien Cirkeln, är det nån som har läst den? Är den bra? Vi har både Cirkeln och Eld färdiga så vi får hoppas att de är bra....   


Har inte så mycket att skriva om nu, har ju nästan precis vaknat! Menmen sånt är livet...


Nu när jag börjar 7:an (YEAY) så får vi ju egna datorer (hp) och då så kommer uppdateringen på bloggen förmodligen bli ännu bättre (!)


Men nu ska man väll göra lite te så att man hinner dricka upp det innan lunch   

Pözz pözz Emmy ;*

Av Emmy och Lina - 6 augusti 2012 21:03

Hejhej bloggen!

Nej, rubriken på inlägget handlade inte om att jag fes, jag gjorde en annan sak.

Jag var lite hungrig, så jag tog ett äpple. När jag var på väg till diskhon för att skölja av det så kastade jag upp det några gånger i luften, och sista gången kastade jag upp den i taket så att det dunsade lite och mina syskon höll på att lägga sig   


Menmen har nu kommit hem från pappa, var där en kort sväng för jag skulle egentligen hämta ut paketet från Stockholm åt honom med hans jacka och min cd i men det var stängt så jag fick åka hem till honom igen... Lite synd eftersom  att jag såg fram emot att få den cd:n. Det var ju den signerade Young Love!!!

 

Men pappa sa att han kommer förbi imon med den   


Mamma sa innan såhär (blev lite orolig):

Mamma: Jag ska säga nåt nu, men du får inte fråga nåt om det för jag kommer inte svara på några frågor om det

Jag: Ehm okej....

Mamma: Du får inte boka in nåt på lördag.

Jag (lättad): Okej.

Mamma: Och en till grej.

Jag: Vad?

Mamma: Blev du inte nyfiken nu?

Jag: Jo!!!!

Haha snacka om hemlighetsfull morsa, men jag tror jag vet vad det är, varje sommar fixar mamma och Herik (min låtsaspappa) ihop en ''Hemlig Resa'' där jag får ett brev på morgonen med en text på som berättar lite om vart vi ska, men som inte avslöjar det, sen så får jag lista ut det. Ganska skoj faktiskt men det är inte alltid lätt... Men oftast kommer jag på vart vi ska. Som förra gången så kom jag på direkt att det var Ölands Djurpark (Det var inget förra året).

Men nu måste jag gå, bloggar mer imon.

Pözz pözz Emmy ;*

Av Emmy och Lina - 6 augusti 2012 16:58

Hejhejhej!

Ledsen för den dålliga uppdateringen, gjorde ju inget inlägg varken igår eller i förrgår. Jag tog en bloggfri helg, eller inte helt bloggfri, jag gick in på mobilappen och kollade om jag hade fått några kommentarer, men räknas det egentligen?   


Skulle egentligen sovit över med en kompis från igår till idag men hon skulle visst till Ullared med en annan kompis idag så jag fick vara hemma med mormor istället och kolla på tv, äta godis och äta popcorn. Anledningen till att mormor var hos oss var att mamma och min låtsaspappa var på Batman, konstigt nog så var min pappa där oxå  


Har ju inte direkt gjort nåt den senaste tiden, har bara suttit vid datorn, kollat på TV:n och sånt, men på grund av detta så såg jag en reklam om att man kan vara med i en tävling och vinna att vara med och dubba en av Dreamworks nya film (vet inte vilken). Är ju då med i den och jag hoppas att jag vinner. Är ju oxå med i Simons tävling om ett par Jeffrey Campellskor. Tävlingen om skorna hittar ni här.


Men nu tror jag vi ska äta,bloggar mer sen.

Pözz pözz Emmy ;*

Av Emmy och Lina - 3 augusti 2012 11:19

Heeeej!!!!

Nu har jag ätit lite frukost, det blev bara en fralla och lite drickyoghurt  


Jag ska ju på Karl-Oskar idag med Lina, men ja, egentligen så heter det Karl-Oskar dagarna som pågår i två dagar men vi ska ner idag, vet inget om imon...


Menmen nu så sitter man här, bloggar och facebookar och ska snart hoppa in i dushen för Lina kommer kl 1 så man måste ju vara färdig då.


Om ni gillar vår blogg så får ni gärna tipsa andra, det skulle vara kul för oss   


Menmen, bloggar mer sen

Pözz pözz Emmy ;*

Av Emmy och Lina - 2 augusti 2012 21:16

Hejhej bloggen!
Jag får inga kommentarer, trots det att vi har läsare :(
Skriv, skriv, skriiiiiiiv, spamma oss med kommentarer (vettiga då) för det älskar vi :)
Menmen imon ska jag och Lina på Karl- Oskar! För de som inte vet så är det typ en "högtid" här i min hemstad där man går på stan på dagen sen kollar man på Rix FM Festivalen på kvällen :) Skitkul!!!
Menmen nu ska jag gå ner tilloch vara lite.social
Pözz pözz Emmy ;*

Av Emmy och Lina - 2 augusti 2012 18:21

Hej alla!
Härligt väder här, eller inte! Ni kanske tycker att detta är konstigt, men det är soligt och varmt och jag gillar det inte!!!
Jag är mer en regnmänniska. Det är mysigt att sitta inne och dricka te o sitta vid datorn, men det är ju bara mina små tankar :)
Fast dwt är ju inte kul med regn hela tiden! Jag och Lina ska ju på Karl-Oskar imon och då vill vi ju att det slka vara fint väder ;)
Menmen nu är man ju här iaf, ska nu gå ut på brygan och doppa benen i vattnet :)
Pözz pzz Emmy ;*

Av Emmy och Lina - 2 augusti 2012 15:42

Hej allihopa!!!

Här kommer svaren på frågestunden, fick tyvärr bara 2 frågor   


!.!

- Hur kom ni på namnet till bloggen?

Svar: Jag kollade ner på mina strumpor och tänkte ''ROSA!!!'' Men sen bytte vi ut s:et emot ett z

!.!

- Vet du ven jag är >.> <.<?

Nää, men jag kan väll gissa att det är Ida???


Snart kommer det en ny frågestund, håll utkik!

Pözz pözz Emmy ;*

Presentation


Hej!
Vi är två tjejer på 13 år som kommer skriva lite om våra liv och liknande.
Lämna gärna en kommentar nu här ni ändå har varit här och kollat ;)
Kontakta oss på KIK:
Emmy - mysen
Lina - lina.hakansson

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Black Moustache

Ovido - Quiz & Flashcards