Busungarnas fotoblogg

Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Emmy och Lina - 15 augusti 2012 16:22

Hej bloggen!

Detta är då ett specialinlägg om hur man målar ett öga, fast på mitt sätt då!

Det ni behöver är papper, penna, sudd och linjal. Jag har målat på ett linjerat papper, men det var för att jag inte hittade nåt annat.


Steg 1

 

Rita en rektangel. Hur stor den är beror på hur stort öga du vill ha!


Steg 2

 

Dra en linje strax nedanför mitten.


Steg 3

 

Dra en diagonal linje rakt igenom! Du får sätta den var du vill och den får vara hur vinklad som helst! Men detta kommer att påverka formen!


Steg 4

 

Dra en linje mellan varje hörn! Så som på bilden!



Steg 5

Sudda bort allt runt om och inuti, nu har du din bas!


Steg 6

 

Runda till basen så att det blir en verklighetstrogen form! Du får ju såklart ändra på den och dra ut på den och sånt för att få den så som du vill ha den!


Steg 7

Rita en cirkel inuti, den översta och understa delen av den ska gå ihop med ögats form! Rita sedan en pupill mitt i. Vill du ha ett mer verklighetstroget öga så hoppa över en bit så att det ser ut som en fet halvmåne!


Steg 8

 

Rita nu irisfärgen, men dra alltid med sträcken åt det håll som cirkeln ligger, så om du ska ha färg högst upp så ska du dra med pennan upp och ner!

Hoppa över den del som är bredvid det lilla hålet i pupillen!


Steg 9

 

Rita färdigt irisen, hela vägen runt!


Steg 10

 

Använd ditt finger (Ska vara smått fuktat) till att skugga irisen!


Steg 11

Som du ser (översta bilden) så har det säkert kommit lite skuggning utanför irisen, använd ett suddigum (nedersta bilden) för att ta bort det överflödiga! Sedan ritar du i lite hårdare streck i irisen för att det ska se mer verkligt ut!



Steg 12

 

Nu ska det se ut ungefär såhär! Men du får självklart ta bort/lägga till lite detaljer om du vill!


Steg 13

 

Lägg till andra saker, som t.ex ett andra öga, ögonbryn, näsa elr mun, det kommer säkert bli jättesnyggt!


Såhär blev min bild, fast det var en annan som jag gjorde innan jag gjorde steg-för-steg-ögat!

 

Pözz pözz Emmy ;*

Av Emmy och Lina - 15 augusti 2012 15:56

Hej bloggen!

Nu är jag äntligen tbx med bloggandet och uppdateringen kommer att gå bra, hoppas jag!

Idag och igår har jag faktiskt ritat! Ja det är ju inte direkt vad man brukar göra men ändå!

Först blev det mest kladd, hehe, men sen började det arta sig. Såhär blev resultatet:


  Om ni undrar varför jag bara har målat ett öga så är det för att jag har mycket svårt för att få till det andra ögat så likt som möjligt! Men det är väll inte så konsigt egentligen för att det är ju inte många som klarar av det!

Vill ni ha beskrivning på hur man gör ett sånt öga?? (Ritar det andra på måfå) Då får ni vänta och hålla utkik, det kommer i ett senare specialinlägg!


Vi har ju somsagt varit på Liseberg! Och bilder därifrån kommer också senare!

Hahaha stackars er, ni får inte se bilderna nu   Nä men det är för att det tar en stund för bilderna att föras över till datorn!


Menmen, kommer att börja med Filmtips! Det kommer vara en menyavdelning där det står tre filmer som byts ut med jämna mellanrum!

Typ såhär kommer det se ut (men inte med vädret elr klocka då):

 


Men nu ska jag fixa den menyavdelningen, Chaoooo!

Pözz pözz Emmy ;*

Presentation


Hej!
Vi är två tjejer på 13 år som kommer skriva lite om våra liv och liknande.
Lämna gärna en kommentar nu här ni ändå har varit här och kollat ;)
Kontakta oss på KIK:
Emmy - mysen
Lina - lina.hakansson

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Black Moustache

Ovido - Quiz & Flashcards