Busungarnas fotoblogg

Alla inlägg den 9 juni 2012

Av Emmy och Lina - 9 juni 2012 22:19

Hej bloggen <3


Här kommer det ett recept på en jättesmaskig kladdkaka :) Mitt eget tips är att när du har smörat formen och egentligen ska bröa den så kan du använda kokos så blir det jättegott. Jag har bara bakat den en gång men då blev den riktigt god ;)



2 ägg

2.5 dl socker

4 msk kakao

2 tsk vaniljsocker

100 g smör/margarin

1 dl mjöl


1/2 tsk salt


Jag brukar ta mindre salt och mer vaniljsocker för att fö en sötare smak ;)


Så här gör man:


Sätt ugnen på 175 grader


Smällt smöret i en kastrull


Vispa ägg och socker tills det blir poröst


Blanda samman resten av ingredienserna, men var försiktig så att inte smeten blir luftig för då blir kladdkakan torr


Häll ner smeten i en bröad form (med mitt tips blir det väll kokosad? )


Grädda i 15- 20 min ( beroende hur kladdig du vill ha den) mitt i ugnen (kolla med en provsticka elr en gaffel för att se om den är så som du vill ha den)


Låt den svalna en stund och och servera med grädde elr glass  


 

Pöss o kram Emmy <3



Av Emmy och Lina - 9 juni 2012 14:36

Hej!


Vi hade mest i tanke när vi skapade denna bloggen att vi skulle skriva vad vi gör sommar 2012. Ja självklart så är det ju inte bara det utan mer kommer ju längre livet går och vad som händer :)


Ja då kan jag ju berätta lite om vad som hände igår. Jag var på fest med de flesta i min klass. Den blev ganska urartad på grund av vilka som var där och vad de gjorde... Den största händelsen skedde när några skulle göra ''Black Mary''. Jag var inte med under detta men Melinda var det (hon som jag har denna bloggen med). Ja nu tänker ni säkert '' Guud hon kommer ju aldrig till det'' men nu kommer det. Där inne i mörkret på toaletten så blev någon knuffad och ramlade på ett vattenrör som gick till toalettstolen så att det sprack och det kom ut vatten på hela golvet. Fast ur min synvinkel så hörde jag bara en duns, skrik ich sedan kom alla utrusande från toan. Vild fest eller?? :)


Just nu sitter jag och bloggar lite, facebookar och kollar på nåt wierdo (ursäkta stavning) program med min pappa på 7:an. Han fyller 40 imon så han hade fest igår och då slog han i handen i nåt (antagligen kylskåp elr vägg) och nu är den helt svullen så jag måste t.o.m skär hans mat åt honom för att det gör så ont. Känner mig riktigt hjälpsam. Men nu du så ska jag ändra lite på headern och fixa så att den bli så som vi vill ha den.


Pöss o Kram från Emmy

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Vi är två tjejer på 13 år som kommer skriva lite om våra liv och liknande.
Lämna gärna en kommentar nu här ni ändå har varit här och kollat ;)
Kontakta oss på KIK:
Emmy - mysen
Lina - lina.hakansson

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Black Moustache

Ovido - Quiz & Flashcards